Tuesday, February 22, 2011

Al- Fatihah to my uncle...

As salam...sorry coz ilang macam 2 je...actually malam aku kua dengan Cik Ain 2..family aku dapat call dari kampung...urm...bad news actually...lepas aku kua gan die, aku lepak2 dulu..then,aku ingt nak update lambat2 ckit..tapi..x sempat..aku dapat call dari kampuang dalam pukul 11 lebih...urm, mak long aku call ayah aku n bagi taw yang pak long aku tenat...and malam 2 jugak kitorang terus balik...dalam pukul 5.30 pagi kami pun sampi...urm,mase sampi 2 orang dalam uma ade yang tid0 ade yang da bangun...mak long n pak long aku da bangun...urm, 2 pun sebab pak long aku sakit dada ...ayah aku tanya la kat pak long aku die ok x...die kata ok...then, x lame lepas 2 pak long aku pun tid0 balik...

Esok nye, aku tengok pak long aku 2 still ok lagi...bole cakap..tp x paham sangat la..urm, tapi die nampak lemah...hari berikut nye pun same jugak...cume die x cakap macam ari seblom nye...die banyak tid0...and ktorng ingat nak balik ari ahad petang..tapi...pada ari ahad..20/2/2011,pukul 3.50 pagi...die menghembuskan nafas nye yang terakhir.....mak aku kejut aku and bagi taw yang pak long aku da xde..tapi aku x pecaya...coz,aku tengok muke die tenang sangat...nampak macam die tengah tid0..urm, tapi itu la hakikat nye...die telah pergi dari dunia ni....mak long aku seday..tapi x nampak di wajah...hanya tuhan yang tahu ape yang die rasa....tapi,aku taw...mak long aku tabah orang nye...

Mungkin perasaan aku nak balik sangat2 2 ade hikmah di sebalik nye...aku x sangka arwah pergi dengan cepat...sehari seblom aku taw arwah sakit...die da masuk hospital..and pihak hospital da bagi taw jantung die di tahap kritikal...urm..tapi mase kitorang balik tengok die,nampak macam xde pape...and ingat die akan pulih  just mase yang tentukan..tapi...Allah lebih sayang kan die...and aku rasa bersyukur kerana arwah tidak menderita terlalu lame seblom die meninggal...Allah maha adil.. :)

Moga roh nye sentiasa tenang di samping Nya...moga mak long aku tabah dengan ujian Allah...dan menjalani hidup tanpa rase seday n kecewa... :)   aminn....

1 comment:

  1. marilah kita sedekahkan alfatihah beramai2 tuk arwah pakcikmu adik manis ....

    ReplyDelete