Sunday, March 13, 2011

Terima kasih Chenta....

halo halo blogger~hehehe...awal kan saya ari ni?hehehehe...urm, nak taw x sebab ape aku rajin menaip awal2 pagi ni?hehehe...sebab aku x saba nak bagi taw cite panas...hehehe...hurmmm...saya rase saya sayang la kat die..ahahaha!!! da start da gatal~hehe...bese la,tengok title 2 eh...hehehe...hurmmm....saya rase macam seorang yang tengah angau...tengah di lamun chenta...hahaha~ urmm...semalam die call and jelas kan semua nye kat aku...mane x nye...seminggu die ilang xde bagi taw pape pun..aku sangat risau ea..aku ingat kan die training..rupe nye,die balik kampung halaman die...ayah die sakit...sakit jantung..hurm...bile aku dengar suara die..sangat lega yang die sihat...and aku simpati jugak gan  keadaan ayah die...semalam die cite ayah die masih dalam wad i.c.u...hopefully ayah die selamat...insyallah...

Dalam mase yang sama..petang semalam kawan serumah aku dapat berita yang mak die koma...Cik Tona...urm,cian kat die..da la semalam die busy..terpakse die bergegas pegi hospital...urm, rase nye dalam pukul 12 am die sampi...then,pagi tadi,dalam pukul 9.20 die mesej kawan aku and bagi taw mak die da meninggal..Al-Fatihah untuk beliau...moga die tabah hadapi ujian Allah...amin...insyallah,mudah2an...urm,aku rase macam nak pegi melawat..tapi nye jauh la plak...uma die pun x taw kat mane...xpe la kan...aku doa kan semua selamat...insyallah...

Ujian Allah...semua orang akan hadapi nye juga suatu hari nanti...kesabaran paling penting dalam diri setiap manusia...aku pun berharap aku bole bersabar and kuat menerima ujian Nya suatu hari nanti...insyallah...itu la yang dikatakan lumrah dalam kehidupan... :)

2 comments: