Saturday, January 14, 2012

to my friends.. :) especially girl..

salam..haih..lame suda tak menulis..hehe..bukan x nak update pasal new year or about my life..it just,i want to concentrate  with my exam..haha..ea ke? ckit la..heeee...umm.. lately aku tengok kawan2 aku n even my self like having problem with a guy..hurmm...knape ea...why? why? why? mybe this is called l0ve the one that not suit for you or..their are not suit for us..right girls? by the way..actually i know a bit about a guy..

they want us to be loyal,honest n faithful but at the same time, they can`t do it..why? because they want us to control ourselves and  don`t be unfaithful behind them..macam 2 ke?? susah nye jadi pempuan kalau semua lelaki nak kite dengar cakap dorg je kan...yeah..we also know that, lelaki ni tinggi dengan ego..tapi..sampi bile asik dengan ego dorg 2 je kan? sometimes eg0 can`t help any relationship go more further..haih~

everything that happen between girl and men is complicated..but..when the time is on..means bile da sampi seru nye..sume nye senang n berjalan lancar..walaupun berbagai halangan dan dugaan yang menimpa sesebuah perhubungan itu.. sebagai manusia..kesabaran yang tinggi dan kekuatan hati untuk menungu perlu ada..bile Dia berkata, "berbahagialah engkau pada hari ini dan bernikahlah engkau dengan die" maka..tidak ada satu perkara pun akan datang menghalang..

Ujian2 Nya untuk meneguhkan  hati dan iman dalam diri kite..sejauh mana kite bole pergi..sejauh mana kite bole menolak Nya dari hidup kite..hasutan2 hanya menyesatkan diri kite dan menjauhkan kite kepada Nya..memang susah tok menhadapi kenyataan...walaupun ada banyak perkara yang kite buat sangat membanggakan..tapi..dengan hanya sekelumit kesalahan,sebesar kuman sekali pun..penghinaan lebih jelas kelihatan..

aku juga kadang2 melangar batas2 yang di syariatkan..tapi..dalam masa yang sama..aku cube mengubah diri aku..mengubah dari dalam..perubahan juga perlukan perasaan yang jujur,ikhlas dan taat kepada Nya..taat kepada yang maha Esa, keluarga dan mungkin suatu hari nanti..suami.. perubahan memerlukan hati yang cekal..kuat..dan iman..agar tidak terbatas dari segala perbuatan yang di tingal kan..

moga Allah mendengar doa ku..doa sahabat2 ku..dan doa mereka2 yang teraniaya...amin... :)
*be strong my girl...*

2 comments: