Saturday, February 8, 2014

Redha Allah lebih bermakna..

Assalamualaikum...hello all my bloggers.. hari ni aku rase lebih tenang dari semalam..lebih kuat dari semalam..aku cube kuat kan hati aku dan jadi seorang yang positif. Walaupun banyak kesalahan die pada aku..tapi aku akan cube untuk menjadi seorang yang pemaaf.. Perlu ke kite berdendam dengan  orang yang langsung x pedulikan kite? buang mase aku je kalau aku wat macam tu..tapi..mahu dengan tidak..aku perlu terus kan hidup..

Aku bole rase die bahagia dengan perempuan yang die pilih sekarang ni..aku rse aku taw kenapa die wat sume tu belakang aku..mungkin die rase aku ade kelebihan yang die x mampu tandingi..dan aku x sedar akan kelebihan aku.. mungkin juga ade kekurangan aku yang die nampak dari awal perhubungan..kenapa perlu berselindung kalau rase tak selesa dengan aku? kenape perlu berpura2  cinta kan aku sedangkan dalam hati die x pernah ade aku..kenape die perlu wat sume tu dekat aku? aku tanya die, knape die buat sume tu dekat aku? kenapa aku? kenapa Julia Binti Jaafar yang perlu di perlakukan begitu? kenape? ape salah aku pada die? sampai ari ni aku x dapat jawapan dari die..aku nak taw satu perkara tu je..selama hari ni..die betul2 sayang aku atau die hanya nak aku hiburkan die dikala die kesepian..die mengambil kesempatan di sebalik kebaikan aku..

Kalau die bace sume ni.. aku nak die taw, aku x penah sayang n gile kan seseorang macam die..walaupun ramai yang menghina die..aku pertahankan die di mata mereka..aku kuat kan die bile die lemah..aku x bodoh setiap kali die beralasan..cume aku terlalu buta dalam cinta die..mungkin aku terlalu percayakan die..and..aku mengaku, die sememangnya Hadiah Terindah dari Allah..di sebabkan kami bertemu dalam bulan yang mulia..mungkin aku terlalu yakin hingga aku alpha dengan kuasaNya...

Sudahlah..aku menangis air mata darah sekali pun...jika die memang tidak tertulis untuk aku..mengapa aku perlu berharap pada die..Takdir Allah itu pasti..Biar lah semua ni jadi sejarah hitam dalam diri aku..dalam hidup aku...aku x pasti same ade aku mampu menemui seseorang atau aku hanya mampu melihat mereka bahagia..

kenapa perlu aku ingat dan rindukan seseorang yang memang x pernah ingat dan rindukan aku..
kenapa perlu aku menunggu seseorang jika die sendiri x pernah tunggu aku selama ni..
kenapa perlu aku cinta dan sayangkan die..sedangkan die memang x pernah langsung ade rase yang same...

Aku nak die taw, aku maafkan die..n aku sangat berterima kasih atas sume yang pernah die lakukan pada aku..pada keluarga aku...aku berhutang budi dengan die..hanya Allah taw keikhlasan yang die lakukan pada kami..bia la mase menentukan segala2 nya..


No comments:

Post a Comment